Sök jobbet som Facility Manager på ett bolag där ditt engagemang uppskattas
Detta är en tjänst för dig som uppskattar att kunna vara med och påverka verksamheten i samarbete med ett mycket kompetent team med positiv inställning. Utöver det har du även tillgång till Sveriges förmodligen bästa personalrestaurang!
Om tjänsten
Då nuvarande Facility Manager ska gå i pension söker Sandbergs Development efter en ny, erfaren förmåga som vill bli en del av ett trevligt och sammansvetsat ”Dream team”. Du kommer att vara en viktig nyckelspelare i en bred och utvecklande roll.
Hos Sandbergs Development arbetar du självständigt och får ta mycket eget ansvar. Din närmaste chef, företagets CFO, har dock alltid sin dörr öppen och det uppskattas om du önskar diskutera olika frågeställningar som dyker upp längs med vägen.
I rollen som Facility Manager kommer du ha personalansvar över ett välfungerande trevligt team, med breda kompetensområden, om sju personer.
Huvudsakliga ansvarsområden
Dina ansvarsområden är breda och varierande. Du ansvarar för fastigheternas drift, underhåll och eventuella byggprojekt samt inne- och utemiljö. Reception och konferensfaciliteter samt ansvar för säkerhet i fastigheterna, och inköp för FM-verksamheten ingår också. Vi har även en personalrestaurang som vi är mycket stolta över och vars verksamhet ingår i ditt ansvar.
Du har personalansvar för FM-gruppen och leder, coachar och utvecklar dem. Precis som du arbetar med att utveckla FM-processerna. I rollen har man även ekonomiskt ansvar för FM-verksamheten.
Om fastigheterna i Malmö och Gällivare
I dagsläget äger bolaget fyra fastigheter varav tre i Malmö och en i Gällivare. Fastigheterna används av dotterbolagen och det finns ingen extern uthyrning. Både i produktionslokaler och restaurang är det aktivitet både dag- och kvällstid.
Stämmer Sandberg Developments värdeord med dina?
Det här är en möjlighet att bli del av ett stabilt investeringsbolag som i 60 år arbetat långsiktigt utifrån investeringsfilosofin att genom att sätta pengar i arbete skapar man något nytt. Sandbergs Developments värdeord är
innovation, världsklass, familjeägt och
långsiktighet.
Kan du identifiera dig med dessa värdeord ökar chansen ytterligare att du snabbt kommer känna dig som en passande pusselbit av organisationen.
Vem är du?
Vi tror att för att fungera väl i denna tjänst som innefattar ett stort ansvarsområde och breda kompetensområden är du en person med gedigna tidigare erfarenheter från FM-tjänster. Du är en god coachande ledare, har god förhandlingsvana samt bra kunskap och erfarenhet inom inköp.
Som person har är du social och lösningsinriktad. Att ”saker är till för att lösas” är för dig ingen klyscha, det är din grundinställning. Affärsmässig, drivande, proaktiv och trygg är ord som du identifierar dig med.
Din mångåriga erfarenhet har du troligen kompletterat med utbildningar inom Facility Management eller andra för tjänsten relevanta utbildningar.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av FM-tjänster vid geografiskt spridda fastigheter och har kunskap/erfarenhet inom byggprojekt.
Ansökan:
Om du tycker att tjänsten som Facility Manager passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast. I denna rekrytering samarbetar Sandbergs Development med Fasticon Kompetens AB. Du söker jobbet på
www.fasticonjobb.se och vi tar inte emot ansökningar via mejl. Sista ansökningsdag är den 18 maj 2020.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annika Loberg på
070-989 50 13.
Varmt välkommen med din ansökan!
Fasticon är den marknadsledande kompetensförsörjaren för fastighetsbranschen och delar av samhällsbyggnadssektorn. Vår djupa branschkunskap gör att vi förstår våra kunders kompetensbehov samtidigt som vi fixar drömjobbet till våra kandidater. Vi jobbar rikstäckande och har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticonjobb.se
Tjänsten tillsatt.