teknikjobb.se

Vi söker en leveranskoordinator till omgående uppdrag!

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2020-12-10

Ansök nu

Vi söker en leveranskoordinator till omgående uppdrag!

Till vår kund söker vi nu dig som har ett ordningssinne av rang, är kommunikativ och en mästare på att koordinera. I denna roll ansvarar du för att planera och koordinera leveranser, installationer och utbildningar. Trivs du i ett fartfyllt arbete som präglas av ansvar, extern och intern kontakt såväl som samarbete hoppas vi på din ansökan. Start på tjänsten är omgående och vi går igenom ansökningar löpande.

Om tjänsten

Vår kund jobbar med teknisk utrustning för butiker, framförallt inom dagligvaruhandeln och de har idag kontor på flera orter i Sverige samt i Norge, Baltikum och Spanien med partners runtom i Europa och världen. De söker nu en leveranskoordinator till kontoret i Grums som ansvarar för samordning av interna och externa installationsresurser, beställning av produkter och bevakning av transporter mm. Du kommer tillhöra ett team om sex personer och har gott om stöttning från chef och kollegor från dag ett.

Du erbjuds

  • Ett verksamhetsnära och ansvarsfyllt jobb där dina personliga förmågor kommer väl till hands.
  • Utmanande arbetsuppgifter med tydligt leverans- och kundfokus i högt tempo.
  • En visstidsanställning till och med 31/1 2021 med möjlighet till förlängning.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Koordinera och planera leverans, installation och utbildning, främst av produkter inom e-handelslösningar och installation av elektroniska "pick- up points" för varor.

  • Sköta kontakt med kunder, leverantörer, säljare, regionchefer, installatörer och andra intressenter.

  • Ansvara för leveransprojekt från start till slut och se till att dessa har förutsättningar att bli genomförda. Det kan till exempel innebära att säkerställa att internet, el och plats är ordnat inför installation i lokalen.

  • Delta i interna möten och sköta kontakt inför och under installation av produkter.

  • Boka t.ex. transport och utbildningar åt kunder samt sköta tillhörande administration i CRM- system och affärssystem.

  • Vid behov stötta kundtjänst med registrering av inkommande ordrar och hjälpa till med uppgifter inom kundtjänstavdelningen.

Vi söker dig som

  • Har relevant arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst som t.ex. leveranskoordinator, projektledare eller motsvarande där du drivit leveransprojekt och arbetat kundorienterat.

  • Är van vid att arbeta med flera olika IT- system då du i denna tjänst kommer använda: Jeeves, Evatic, Superoffice och Office 365.

  • Är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift och är trygg i att arbeta med telefon som ett av dina främsta verktyg i arbetet.

Vi söker dig som är du kommunikativ, serviceinriktad och strukturerad. Då du hanterar många arbetsuppgifter samtidigt ställer jobbet även krav på att du är stresstålig och att du prioriterar samtidigt som du har kunden i fokus.

Övrig information

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Heltid till och med 31/1 2021 med möjlighet till förlängning.

  • Arbetstider: Måndag- fredag, 8-17

  • Placering: Grums

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Dela detta jobb

Vi söker en leveranskoordinator till omgående uppdrag!

Academic Work