teknikjobb.se

Supply Chain System- och processutvecklingschef

Företag Rexel Sverige AB
Ort
Utgår

2020-06-11

Ansök nu

Supply Chain System- och processutvecklingschef

Är du passionerad och trivs i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter där innovation och förtroende är viktiga grundpelare? Drivs du av problemlösning, är kreativ och gillar tydliga processer? Är kundupplevelsen viktig för dig? I så fall har Rexel jobbet för just dig!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som vill vara med och delta i vår spännande resa till att bli branschens ledande Supply Chain partner. Du kommer att vara en viktig del av ett starkt och lösningsorienterat team med mycket positiv energi, där du ansvarar för en funktion som starkt bidrar till att framtidssäkra rätt servicenivåer till kund och en högeffektiv och modern Supply Chain.

Du kommer att leda en grupp om 4 medarbetare, placerade både i Stockholm/Jordbro och i Göta, och arbeta strategiskt, operativt samt i projektform.

  • Leda och utveckla Supply Chain System- och processutvecklingsteamet
  • Utföra och supportera dagliga driftsnära system- och processrelaterade uppgifter
  • Vara del av samt driva lager- och distributionsrelevanta förbättringsprojekt genom att bidra med bl. a processer, rapporter, avvikelsehantering samt standarder
  • Aktivt bidra till att Rexel Sverige AB och Supply Chain-organisationen når sina uppsatta mål

Du kommer även att arbeta som Subject Matter Expert i förhållande till övriga länder inom Rexel-gruppen, där Best Practices diskuteras mellan olika expertgrupper. Tjänsten är placerad vid distributionscentralen i Jordbro.

Din profil och kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi eller teknik och som har arbetat några år med relevanta uppgifter för att framgångsrikt ta dig an rollen, exempelvis inom planering, lager eller transport samt har erfarenhet av att arbeta som ledare.

Som person är du nyfiken, ansvarsfull, driven och strävar efter att leverera gott resultat i varje situation. Vi tror att du är beredd att arbeta såväl högt som lågt. Du arbetar analytiskt och får energi av att lära dig nya saker, samt du värdesätter att samarbeta med andra.

För att lyckas i rollen har du dokumenterat god erfarenhet av arbete i Astro/WMS och goda erfarenheter avseende IT-lösningar, affärssystem och TMS. Erfarenheter från projektledning och förändringsarbete är meriterande, liksom erfarenheter av t ex LEAN eller Six Sigma.

Därtill har du mycket goda kunskaper i Officepaketet och talar och skriver svenska och engelska obehindrat. 

Vad vi erbjuder

  • En utmanande, inspirerande och till viss del internationell arbetsmiljö 
  • En nyinrättad roll, med möjlighet till att utveckla och forma arbetssätt
  • En plats i ledningsgruppen för Supply Chain Utveckling
  • En informell hands-on kultur med många drivna och kompetenta kollegor 
  • Deltagande i Rexels ledarskapsprogram

Ansökan
Är du vår nya Supply Chain System- och processutvecklingschef? Sök tjänsten redan idag, vi intervjuar löpande.

Vill du veta mer om jobbet eller Rexel Sverige AB är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Hedvig Berthold-Vidstrand, Chef Supply Chain Utveckling, som du når på telefonnummer 070 813 21 27 eller Ninni Skagerfält, HR chef, 070 305 44 13.

Om företaget
Rexel är en av världens största elgrossistkoncerner med verksamhet i 26 länder med 27.000 anställda och 140 miljarder SEK i omsättning. Rexel Sverige har en stark position genom våra tre varumärken Selga, Storel och Moel. Vi är närmare 800 medarbetare på 62 platser och har en omsättning på ca 5,2 miljarder SEK (2018). Vi erbjuder material för elförsörjning i alla typer av byggnader och har gjort ett aktivt val att ta täten inom förnybar energi och miljövänliga lösningar som energieffektiviserar Sverige.
Läs mer om Rexel på rexel.se

Dela detta jobb

Supply Chain System- och processutvecklingschef

Rexel Sverige AB