teknikjobb.se

Servicekoordinator

Vill du arbeta på ett av Sveriges friskaste företag? Brinner du för service och att överträffa dina kunders förväntningar? Har du tidigare erfarenhet av arbete med service? Nu söker vi en servicekoordinator som delar vår passion för barnens bästa och som vill driva och utveckla SISAB till att bli ledande inom utbildningsmiljöer.

Rollen som Servicekoordinator

I rollen som servicekoordinator söker vi dig som vill arbeta brett med administration, system och kundkontakt. I huvudsak kommer du att ha kontakt med våra kunder och hantera deras ärenden via telefon, webb och mail. Vidare dokumenterar och koordinerar du serviceanmälningar samt samverkar intern och extern för att uppnå bästa möjliga kvalité i arbete. Tjänsten är ett vikariat på ett år för en kollega som ska gå på föräldraledighet.   

Andra uppgifter som ingår i tjänsten är exempelvis:

  • Föra en fastighetstekniks dialog med andra avdelningar och entreprenörer rörande kundfrågor

  • Statusuppföljning av ärenden. Ta ut och sammanställa statistik från våra system, serviceanmälningar, telefoni, m.m.

I den här rollen kommer du att arbeta tillsammans med ett team på två personer som är en del av enheten. Servicecenter ansvarar även för SISAB:s kontor och fordonspark med funktioner som reception och kontorsservice som du är en del av och samverkar med.

Tillsammans med övriga i enheten vågar du ta initiativ för att utveckla serviceenhetens dagliga arbete och service. Rollen som servicekoordinator kräver även en flexibilitet till enhetens gemensamma uppdrag, vilket innebär att du stödjer övriga delar på servicecenter.

Vem är du?

Vi tror att du som söker trivs som bäst när du får ge service och lösa dina kunders problem. Du har god vana av att jobba i digitala stödsystem. Som person har du hög social kompetens och är lugn, stabil och noggrann och tar ett stort ansvar. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra och är duktig på att skapa kontakter och underhålla relationer.

Vidare ser vi att du har:

  • 3 årig gymnasieutbildning

  • 2-3 års erfarenhet av servicearbete inom kundtjänst

  • Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift eftersom det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har erfarenhet av felanmälningar, kundservice och beställningar inom installations- eller fastighets­teknik. Det är även meriterande om du har erfarenhet från att vara med och utvecklat rutiner/arbetssätt för en kundtjänstorganisation.

SISAB erbjuder dig

På SISAB får du möjligheten att vara en del av ett värderingsstyrt bolag som arbetar aktivt med att skapa ett gemensamt synsätt och förhållningssätt. Vi är affärsmässiga, ansvarstagande och engagerade och dessa värderingar synliggörs genom vårt sätt att bemöta andra, vårt sätt att agera och fatta beslut.

Med hållbarhet och smarta lösningar i fokus får du vara med och bidra till att skapa inspirerande utbildningsmiljöer som formar framtidens Stockholm och ger barn och ungdomar bästa möjliga start.

Vi sitter i nya fina kontorslokaler vid Globen, Palmfelt Center. Förutom ett meningsfullt uppdrag får du en trygg arbetsgivare med ett uppskattat förmånspaket. Vill du vara en del av ett engagerat team med mycket skratt, då är SISAB företaget för dig! Vår målsättning är att spegla mångfalden i staden och ser gärna sökande med olika erfarenheter och bakgrund.

Hej från din blivande chef

Jag heter Toni Öhgren och är ansvarig för enheten servicecenter. Jag leder ett team som beskriver sitt jobb som utvecklande, inspirerande och meningsfullt. Detta är jag verkligen stolt över då min starka övertygelse är att det är oerhört viktigt att kunna utmana varandra, ge feedback och våga misslyckas. För mig som chef är det viktigt att tillsammans med mina medarbetare ha en stark teamkänsla där alla känner ansvar och bidrar till enhetens framgång. Jag ser fram emot att läsa din ansökan.

Ansökan

På SISAB använder vi oss av kompetensbaserad rekryteringsmetod och det ger oss möjlighet att göra en djupare bedömning för att kunna utläsa även framtida potential och inte enbart se till CV innehåll. För att kunna få en så pass rättvisande bild som möjligt blir det viktigt att undersöka personliga egenskaper som är viktiga i både arbetslivet och rollen. Därför ingår alltid arbetspsykologiska test i vår rekryteringsprocess. Ibland redan i samband med din ansökan. Detta fungerar som ett komplement och ger värdefullt beslutsunderlag för rekryterande chef.

Vi tycker också att det är viktigt att ha ett högt säkerhetstänk när vi rekryterar. Därför anser vi att bakgrundskontroller är en naturlig del i vår rekryteringsprocess. Tjänsten avser ett vikariat fram till januari 2023 för en kollega som ska gå på föräldraledighet.

Vi arbetar löpande med urval så skicka in din ansökan snarast. Dock senast 10/10. För mer information om tjänsten, kontakta Toni Öhgren, Rekryterande chef, på 08-508 460 52. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Maria Forslycke, HR Business Partner, på 076-124 33 10.

Dela detta jobb

logga
Servicekoordinator

Skolfastigheter i Stockholm SISAB