teknikjobb.se

Service- och supportansvarig till MKAB Storkök

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2021-06-28

Ansök nu

Service- och supportansvarig till MKAB Storkök

Nu finns en möjlighet att bli en del av ett framgångsrikt och väletablerat företag inom restaurangutrustning. MKAB Storkök importerar och marknadsför restaurang- och storköksutrustning från välkända leverantörer för den svenska marknaden. Produkterna säljs via professionella återförsäljare över hela Sverige. Företaget är välrenommerat och teamet arbetar målinriktat för att leverera utrustning, kundservice och teknisk support av högsta kvalitet. Vi söker dig som har goda kunskaper inom el och har erfarenhet av teknisk support. Hos MKAB sker arbetet i nära samarbete med engagerade kollegor i en miljö med god sammanhållning.

Om tjänsten
På MKAB välkomnas du till ett team om sex personer som alla arbetar självständigt men i nära samarbete kring företagets kunder. Du kommer i en inledande övergångsperiod att arbeta tillsammans med ansvarig för rollen idag för att på ett tryggt och effektivt sätt förstå rollens olika uppgifter och kundernas varierande behov av service och support.

Vi söker dig som har goda kunskaper inom el, erfarenhet av teknisk support eller från branschen samt drivs av att lösa kundernas utmaningar!

Du erbjuds:

  • En tjänst på ett väletablerat och uppskattat företag inom branschen med goda kundrelationer och återkommande kunder

  • En öppen och prestigelös arbetsmiljö med möjligheten att på ett ansvarsfullt sätt växa in i rollen och företaget

  • Rikskuponger och ett gäng matintresserade kollegor som uppskattar en god lunch tillsammans utanför kontoret!

Arbetsuppgifter

  • Besvara inkommande samtal och e-mail till kontoret

  • Ansvara för hanteringen av kundernas tekniska ärenden och behov av support – detta sker från kontoret och inte på plats hos kunderna

  • Arbeta med orderhantering, produktfrågor och in- och utleveranser av reservdelar

Vi söker dig som

  • Har relevant gymnasial- eller YH-utbildning inom el

  • Har tidigare erfarenhet från teknisk support och-/eller kundservice alternativt från branschen

  • Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift då många kontakter sker på engelska

  • God datorvana

Som person är du:

  • Serviceinriktad med en god förmåga att bemöta kunderna

  • Noggrann för att säkerställa att tekniska frågor, orderhantering, leveranser mm hanteras riktigt och med högsta kvalitet

  • Självständig med förmågan att driva ditt arbete framåt samtidigt som du uppskattar ett nära samarbete med dina kollegor

  • Strukturerad för att kunna organisera ditt arbete och hantera olika arbetsuppgifter och kunder parallellt på ett effektivt sätt

Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Omfattning: heltid, kontorstider

Placering: Västra Frölunda

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och MKAB:s önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget
MKAB Storkök importerar och marknadsför restaurangmaskiner för den Svenska marknaden. Produkterna kommer från välkända leverantörer och är av hög kvalitet till konkurrenskraftiga priser. Vi lagerför stora delar av vårt sortiment för snabba leveranser.

Dela detta jobb

Service- och supportansvarig till MKAB Storkök

Academic Work