teknikjobb.se

Maintenance Operations Manager, KONE Stockholm

Företag Kone AB
Ort
Kategorier
Utgår

2020-02-09

Ansök nu

Maintenance Operations Manager, KONE Stockholm

Vill du arbeta i en stor global organisation som är marknadsledande inom sin bransch? Vill du vara den som är med och driver vår förändringsresa och tar vår serviceverksamhet till nästa nivå? Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill fortsätta utvecklas i din ledarroll samt trivs med att arbeta strukturerat i en äkta servicekultur med kunden i centrum.

Som Servicechef kommer du leda och utveckla ett team med distriktschefer mot gemensamma mål samt utveckla den förebyggande underhållsaffären och skapa nya affärsmöjligheter för ökad tillväxt. Du kommer ingå i region Stockholms ledningsgrupp.

Vidare kommer du att ansvara för att skapa en bra struktur och arbetssätt kring vår beredskapsorganisation samt skapa en ökad produktivitet inom besiktningsverksamheten. I rollen ansvarar du även för att leda serviceverksamheten inom Port och Dörr samt facklig samverkan med IF Metall.

KUNSKAP, UTBILDNING OCH ERFARENHET

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

  • En utbildningsbakgrund med marknadsekonomisk/teknisk inriktning på lägst kandidatnivå
  • Tidigare erfarenhet från ledande roller med personalansvar
  • Tidigare erfarenhet och kunskap av att arbeta med kundrelationer
  • Erfarenhet av att arbeta med strukturerad förändrings - och projektledning
  • Du talar och skriver svenska mycket väl, samt behärskar engelska som är vårt koncernspråk
  • Erfarenhet om förvaltning inom fastighetsbranschen/byggnadsindustrin är meriterande

Vi tror att du är en visionär erfaren förändringsledare med förmågan att kommunicera med självförtroende och tydlighet. En ledare som identifierar och bryter ner hinder för en öppen kommunikation. Du uppmanar kollegor och teammedlemmar att dela samt genomföra sina idéer och förstå värdet av samarbete mellan olika funktioner.

Du har en förmåga att se situationer ifrån ett kundperspektiv, och därav förstå vikten av att fokusera på de aktiviteter som är kritiska för kundnöjdhet.

För dig är det viktigt att hålla dig uppdaterad om den nuvarande utvecklingen på marknaden och att alltid söka förbättringar.

Säkerhet kommer först hos KONE. Därför är det viktigt att säkerställa att säkerhets- och affärsprocessen regelbundet granskas. I denna roll kommer du ständigt att identifiera eventuella korrigerande åtgärder och få dem implementerade. Säkerheten för både anställda och slutanvändare ligger inom Servicechefens ansvarsområde.

Du delar naturligtvis våra grundläggande värderingar; glädja kunder, kraft som förnyar, passion att prestera samt samarbete för framgång.

VI ERBJUDER

Vi erbjuder mycket goda utvecklingsmöjligheter i en innovativ och miljömedveten organisation. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget.

Utöver marknadsmässig lön, pensionsprogram och möjlighet att teckna frivillig gruppförsäkring erbjuder vi dig även friskvårdsbidrag, extra ledighet och en förmånsportal med bland annat rabatter i butiker mm.

På KONE erbjuds du möjligheten att komma in i ett marknadsledande bolag som ligger i framkant. KONE leder utvecklingen i branschen och finns med på Forbes lista över de mest innovativa bolagen i världen. KONE är ett globalt bolag med en platt organisation som präglas av flexibilitet och öppenhet och det finns goda utvecklingsmöjligheter i bolaget, såväl inom den svenska organisationen och internationellt.

SÅ ANSÖKER DU

Välkommen att registrera din ansökan i from av ett CV och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är 9 februari 2020. Urval kan komma att ske löpande och vi reserverar oss för att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättning av tjänsten.

Om Du har några frågor är du välkommen att kontakta Rekryteringsspecialist Vanja Shaswar på vanja.shaswar@kone.com

OM OSS

KONEs uppdrag är att göra det enkelt att förflytta sig i en urban miljö. KONE är ett av världens ledande företag inom hiss- och rulltrappsbranschen. Vi levererar hissar, rulltrappor, portar och automatiska dörrar, liksom lösningar för underhåll och modernisering som ger mervärde över byggnadens hela livscykel. Vi hjälper människor att förflytta sig tryggt och bekvämt i högre, smartare byggnader. Det vi kallar People Flow. 2018 omsatte KONE 9,1 miljarder euro och hade vid årets slut nästan 57 000 medarbetare. KONEs B-aktier är noterade på NASDAQ OMX Helsinki i Finland. Läs mer på www.kone.se

#LI-SCA

På KONE fokuserar vi på att skapa en arbetskultur som är innovativ och samarbetsinriktad, där vi värdesätter bidragen från varje enskild individ. Medarbetarengagemang är en viktig del av vårt fokus, och vi uppmuntrar deltagande och utbyte av information och idéer. Hållbarhet är en väsentlig del av vår kultur och dagliga rutin. Vi tillämpar etiska affärsmetoder och eftersträvar en samarbetskultur där medarbetare har tillit till och respekt för varandra, och bra prestationer uppmärksammas. Som en utmärkt arbetsplats är vi stolta över att kunna erbjuda en rad olika erfarenheter och möjligheter. Dessa kan hjälpa dig uppnå dina mål i karriären och på det personliga planet, och ge dig tillfälle att leva ett hälsosamt och balanserat liv.

Läs mer på www.kone.com/careers

 

Dela detta jobb

Maintenance Operations Manager, KONE Stockholm

Kone AB