teknikjobb.se

Fastighetsstaben, enhet förvaltning, Sågargatan 17A

Är du ute efter ett omväxlande arbete där administrativt arbete är blandat med fysiska möten? Vill du bidra till att fastigheter utvecklas och nyttjas för våra kommunala verksamheter?
Vi ser fram emot din ansökan!

Vi är en arbetsplats där vi tillsammans jobbar med ständiga förbättringar och utveckling av arbetssätt så det finns möjlighet att tillsammans med chef och teamledare utveckla arbetsprocesser. Vi arbetar i team på 2-3 personer.

Ditt uppdrag
Rollen innebär mer att samordna, administrera och följa upp än traditionell fastighetsförvaltning. Du kommer att vara länken mellan Kommunens förvaltningar och förvaltarna hos fastighetsägarna i alla förekommande lokalfrågor. Du håller dig informerad om verksamheternas förändringar och behov samt samordnar lokalfrågor och är kontaktperson mot fastighetsägaren i drifts- och underhållsfrågor.

Du bevakar verksamheternas intressen i fastighetsägarens planering av åtgärder (exempelvis underhållsplanering). Du ansvarar även för att beställda åtgärder utförs samt interna upplåtelser och uppsägningar genomförs. Tjänsten kan även innehålla projektledning av mindre verksamhetsanpassningar.

Din bakgrund
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning. Vi ser att du har erfarenhet av administrativt arbete och av arbete inom fastighetsbranschen. Har du utöver detta även erfarenhet av arbete inom fastighetsförvaltning ses det som meriterande. Att du har kunskaper i Officepaketet och fastighetssystem samt innehar B-körkort är en förutsättning för arbetet.

Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv samt har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Vidare förstår du ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Dessutom har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Robert Tillaeus, enhetschef, 018-727 42 09

Facklig företrädare:
SACO, Sampo Hinnemo, 018-727 40 58

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till stadsbyggnadsförvaltningen. Här tar vi tillsammans ansvar för helheten i stads- och landsbygdsutvecklingen. Vi ansvarar för hela samhällsbyggnadsprocessen och arbetar med strategisk planering, detaljplanering, bygglov och bostadsanpassning. Bland annat tar vi fram kommunens översiktsplan. Här kan du arbeta med frågor som rör mark och exploatering, plan och bygg, gata/park/natur, idrott och fritid samt fastighet. Målet är att utveckla en attraktiv och hållbar kommun där nya kommuninvånare och företag vill etablera sig.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Logo

Lokalsamordnare/förvaltare till fastighetsstaben

Företag Uppsala kommun
Ort
Utgår

2019-11-18

Ansök nu

Dela detta jobb