teknikjobb.se

Koordinator, Technical Helpdesk

Företag Kone AB
Ort
Kategorier
Utgår

2019-09-16

Ansök nu

Koordinator, Technical Helpdesk

Vi söker en Koordinator till vårt team på KONE´s Technical Helpdesk, teamet som består av ett trettiotal support/specialistekniker som agerar regionala experter, och 11 samordnare som är våra nationella tekniska experter.

För att trivas i rollen  ska du drivas framåt av att jobba i en central och administrativ roll med många kontaktytor. Du är van vid att skapa struktur i ditt arbete, där du har ett proaktivt och noggrant förhållningssätt. I samarbetet med andra har du en positiv och lösningsorienterad inställning med god kommunikativ förmåga.

Du kommer till exempel ansvara för:

  • Upprätta tekniska nyhetsbrev med produktinformation
  • Översätta tekniska instruktioner från våra tillverkare
  • Statistikinsamling av helpdeskärenden, månadsrapportering och uppföljning
  • Koordinera utbildningar

För att lyckas i rollen som Koordinator tror vi att du är driven och resultatinriktad. Du passar bra med att arbeta i team samtidigt som du är självständig. Du trivs med att ha mycket dagliga kontakter och hjälpa andra för att nå lösningar. Vi tror även att du har lätt för att kommunicera samtidigt som du har starka analytiska kunskaper och är duktig som problemlösare. Du är en del i vår centrala ärendehantering och arbetar med kvalificerade delar i ärendeflödet.

Din bakgrund

Med stort lösningsfokus och flexibel inställning i kombination med en god förmåga att ta egna initiativ, har du även en relevant eftergymnasial utbildning tillsammans med tidigare erfarenheter från arbete som koordinator/administratör.  Goda kunskaper inom hela Office-paketet och att nya affärssystem är ett krav  och att du talar svenska och engelska flytande.  

Om ansökan

Urval kan komma att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2019-09-16. Har du frågor är du välkommen att kontakta: Jonas Bedoire Technical Helpdesk Manager 08-752 37 33 eller Rekryteringsspecialist Lena Sjö, 010-2184030

Vi ser fram emot din ansökan!

At KONE, we are focused on creating an innovative and collaborative working culture where we value the contribution of each individual. Employee engagement is a key focus area for us and we encourage participation and the sharing of information and ideas. Sustainability is an integral part of our culture and the daily practice. We follow ethical business practices and we seek to develop a culture of working together where co-workers trust and respect each other and good performance is recognized. In being a great place to work, we are proud to offer a range of experiences and opportunities that will help you to achieve your career and personal goals and enable you to live a healthy and balanced life.

Dela detta jobb

Koordinator, Technical Helpdesk

Kone AB