teknikjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Teknikjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
Logo

Etableringsansvarig/Regional Director för Freyssinet Sweden AB sökes.

Ort
Utgår

2022-10-09

Ansök nu

Etableringsansvarig/Regional Director för Freyssinet Sweden AB sökes.

Om tjänsten

Freyssinet är specialister inom brobyggnation och förspända betongkonstruktioner som nu etablerar sig med full kraft i Sverige och söker därmed en Etableringschef/Regional Director för att utveckla marknaden och verksamheten i Norden.   Detta är en kul position i ett nystartat bolag som ska växa organiskt. Vi arbetar med världsledande produkter och metoder som väl passar den svenska bygg- och anläggningsmarknaden. Din roll blir central och strategiskt viktig för bolagets framtida utveckling.  Utveckla i Freyssinet Sweden AB till en mogen verksamheten genom att befästa varumärket och introducera verksamheten på marknaden.

Huvudinriktningar för rollen är: 

  • att identifiera möjligheter att expandera verksamheten genom t ex partnerskap och/eller på nya marknader, tillsammans med säljchefen för regionen.

  • att utveckla strategi och genomföra densamma såväl tekniska lösningar och affärer ihop med kunder och kollegor.

  • att analysera försäljningen och marknadsföringen samt att bevaka finans- och relevanta resultatrapporter för att få insikter om hur vi förbättrar prestanda och maximerar vår tillväxt.

  • att utveckla exakta och konsekventa anbud med hjälp av relevanta avdelningar internt för inriktningen.

  • att utveckla hållbara och produktiva relationer med potentiella kunder.

  • att operativt bedriva den dagliga verksamheten inklusive anbudsframställande, kontraktsförhandlingar och projektplanering.

  • att bedöma riskerna kring nya affärer och upplägg samtidigt se till att deadlines är uppfyllda och vara redo att hantera oväntade situationer.   

  • att utveckla organisation under eget ledarskap och med goda förutsättningar växa den med företaget.

  • att ansvara för personal, budget/prognos, projektleverans och uppföljning.

Du kommer att utgå från Norrköping men arbetet innebär mycket resor inom Norden så detta är något du bör trivas med. Annan bostadsort än Norrköping är möjligt.

Kvalifikationer

Du har en bakgrund i byggbranschen med ingenjörsexamen, är hungrig på nya utmaningar och har ett befintligt kontaktnät med kunder och entreprenörer. Du har starka kommunikations-, försäljnings- och presentationskunskaper samt goda kunskaper om utbud/tjänster på byggområdet, särskilt fokus på broar och infrastruktur. Vi ser gärna att du har ett större etablerat nätverk av potentiella kunder inom vår bransch och nisch. Kunskap om förspända konstruktioner, brolager och reparationssystem, byggnadsmetoder samt "lösningar" som tillhandahålls på byggmarknaden välkomnas.   

Vi tror att du är en kvicktänkt lagspelare som gillar att göra affärer och utveckla verksamhet. Med din bakgrund inom byggindustrin och med ett existerande nätverk av kunder gillar du att resa och har lätt för att bygga förtroende. Etik och moral är något du värderar och din värdegrund reflekteras i dina leveranser. Att verka i en liten lokal organisation men med globala kollegor är något som snarare sporrar än begränsar.  Du har en positiv inställning och är utvecklingsfokuserad vilket gör att du inte räds en utmaning. Du kommer att jobba nära många olika typer av människor så därför behöver du ha god kommunikationsförmåga och lätt för att samarbeta. Du behöver vara tekniskt lagd och ha god förståelse för det du arbetar med både på ett operativt och strategiskt plan.  

Som person är du prestigelös, arbetar gott i team och är en naturlig ledare med intresse att växa med den utmaning det är att få en verksamhet med globalt beprövade lösningar och gott renommé att utvecklas i Skandinavien. Då det interna arbetsspråket är engelska krävs att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, så väl tekniskt som affärsmässigt. Känner du till våra eller liknande produkter är detta meriterande och högst positivt.

Vi erbjuder en position i en multinationellt bolag med goda utvecklingsmöjligheter där du blir en viktig kugge i vårt steg att utveckla Skandinavien inom Freyssinet. Till din hjälp finns idag en säljare samt ett team med support inom ekonomi och HR/Lön.

Du är en van användare av MS Office och något större affärssystem.  

B-Körkort är ett krav. 

Om arbetsgivaren

Freyssinet, med sina 7500 anställda finns spridda i 60 länder världen över. För mer information besök: www.freyssinet.com

Vi är ett helägt dotterbolag till franska Vinci- koncernen som med sin globala närvaro och 196 000 anställda omsätter ca 40 miljarder Euro per år. Läs mer på: http://www.vinci.com

Hur du ansöker

I denna rekrytering samarbetar med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.

Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på telefon 070-377 45 74 eller e-post linda@telinrekrytering.se

Välkommen med din ansökan!

Dela detta jobb

Logo
Etableringsansvarig/Regional Director för Freyssinet Sweden AB sökes.

Telin Rekrytering & Konsult